Hovedformålet med å skrive en god jobbsøknad er å vekke arbeidsgiverens interesse slik at han legger merke til søknaden, og velger å kikke nærmere på nettopp din CV. Du skal ganske enkelt imponere arbeidsgiveren og skryte av deg selv,dine ferdigheter og kvalifikasjoner. En god jobbsøknad bør være skrevet på en klar og konsis måte og gå rett på poenget. I søknaden skal du ganske enkelt fortelle arbeidsgiveren at du er verdt å ta en titt på. Søknaden bør være kortfattet, helst ikke stort mer enn en side. Den bør også være lettlest og bør bare omfatte absolutt nødvendig informasjon. Som med mange andre ting, finnes det bestemte retningslinjer som fungerer bedre enn andre når man skriver jobbsøknad. Her følger noen enkle retningslinjer: Utforming av søknad Hvilken formell stil du velger er ikke så viktig, det finnes mange forskjellige maler og standarder for jobbsøknader og profesjonelle brev, hva du velger kommer an på personlige preferanser og type jobb du søker på. Det kan likevel være
Comments